# # $Id: 03-hazi.txt 1169 2010-09-24 11:47:52Z gertom $ # 1. Írj egy programot, ami bekéri egy sakktábla mezőinek koordinátáit, és ha jó a koordináta, akkor kiírja, hogy milyen szinű a mező! (A1 sötét) 2. Kérd be egy fehér gyalog és egy fekete bábú pozícióját, majd dönts el, hogy a gyalog üti-e a bábut. 3. Kérd be egy fehér bástya és egy fekete bábú pozícióját, majd dönts el, hogy a bástya üti-e a bábut. 4. Kérd be egy fehér huszár és egy fekete bábú pozícióját, majd dönts el, hogy a huszár üti-e a bábut. 5. Kérd be egy fehér futó és egy fekete bábú pozícióját, majd dönts el, hogy a futó üti-e a bábut. 6. Kérd be a fehér vezér és egy fekete bábú pozícióját, majd dönts el, hogy a vezér üti-e a bábut. 7. Kérd be a fehér király és egy fekete bábú pozícióját, majd dönts el, hogy a király üti-e a bábut. 8. Írj olyan programot, mely a képernyőre kiírja a logikai műveletek (==, !=, <, <=, >, >=, &&, ||) értéktáblázatát. Pl. az && műeletre: (0 && 0) = 0 (0 && 1) = 0 (1 && 0) = 0 (1 && 1) = 1 9. Írj programot, mely bekér két számot, és egy műveleti jelet, majd a kijelölt műveletet elvégzi! Az eredmény kerüljön a képernyőre. 10. Írj olyan programot, mely bekér egy induló tőkét, és egy elérni kívánt tőkét, majd adott kamatláb mellett kiszámítja, hogy az induló tőkénkből hány év alatt lesz kívánt mennyiségű tőke, évenkénti kamatos kamattal számolva. 11. Írasd ki egy 0-végű sorozat elemeinek átlagát! 12. Írasd ki egy 0-végű sorozat három legnagyobb elemét! 13. Írj olyan függvényt, mely kiszámolja két egész szám legnagyobb közös osztóját az Euklideszi algoritmus használatával! Írj hozzá főprogramot is! Válaszolj a kérdésekre, ha kell próbáld ki a kódrészleteket. 14. Mi a , művelet eredménye? Mi lesz például az a értéke a=(1,2,3,4) után? 15. Mit csinál az a = 4, b = a + 3, c = b * 2 + 1; utasítás? Melyik kifejezésket értékeli ki, milyen sorrendben és mi lesz a kifejezés értéke?