# # $Id: 02-hazi.txt 1169 2010-09-24 11:47:52Z gertom $ # Oldd meg a feladatokat C nyelven. 1. Add meg két vektor skalárszorzatát! A program először bekéri a vektorok méretét (max 100), majd először az egyik, utána a másik vektor valós elemeit. Egy v1=(a1,a2,...,an) és egy v2=(b1,b2,...,bn) vektor skalárszorzata a c=(a1*b1)+(a2*b2)+...+(an*bn) szám. 2. Add meg N-dimenziós vektorok sorozatának összegét. A program először bekéri a vektorok méretét (max 100), majd a vektorokat. A vektorok a végpont valós koordinátáival adottak. A sorozat végét a nulla vektor jelzi. 3. Kérd be egy NxM-es (max 100x100) egész mátrix méretét és elemeit, majd transzponáld a mátrixot és szép formában írasd ki az elemeit. (A transzponálást valóban végezd el a memóriában is, ne csak a kiíratáskor.) A transzponálás azt jelenti, hogy a főátlóra tükrözöd a mátrixot, azaz a mátrix minden elemére az i. sor j. elemét felcseréled a j. sor i. elemével. 4. Készítsünk egy olyan programot, amely egy 0 és 100000 Ft közötti összeget úgy vált fel a ma érvényes bankjegyekkel illetve érmékkel, hogy ezek darabszáma a lehető legkevesebb legyen. 5. Készíts egy programot, amely egy tetszőleges nagyságú (maximum 9999 jegyű) számról a jól ismert oszthatósági szabályok felhasználásával eldönti, hogy a szám osztható-e a [2..12] intervallumba eső számok bármelyikével. (2,5,10 - utolsó számjegy oszthatósága; 4 - utolsó két számjegy oszthatósága; 8 - utolsó három számjegy oszthatósága; 3,9 - számjegyek összegének oszthatósága; 11 - számjegyek alternáló összegének oszthatósága; 7 - a (jobb szélről) három számjegyenként csoportosított számok alternáló összegének oszthatósága; 6/12 - 3-mal és 2/4-gyel való oszthatóság.) 6. Készíts egy véletlen számokkal feltöltött kétdimenziós négyzetes mátrixot! Ezekután állapítsd meg a sor- és oszlopminimumokat, valamint sor- és oszlopmaximumokat. 7. Készíts olyan programot, mely bekér két maximum 100 karaktert tartalmazó tömböt, majd azokat egy harmadik tömbbe összefésüli oly módon, hogy az eredmény tömb elemei a következők lesznek : t10 t20 t11 t21 t12 t22 ..., ahol tXY az X -edik tömb Y-adik elemét jelenti. 8. Készíts olyan programot, mely bekét inputként négy egész számot : 'N', 'min', 'max', 'pontossag'. Készíts egy N valós elemből álló tömböt, és töltsd fel 'pontossag' pontosságú, [min max] intervallumba eső véletlen értékekkel, ez lesz a mintánk. Ezekután számítsd ki a minta diszkrét differenciáját, majd írasd ki a képernyőre!