A Tantervi követelmények fogalmairól itt olvashatsz

Jelmagyarázat:MK - mérföldkő;TT - tantárgy;Kötelező - megnevezés vastagon szedve;Kötelezően választható - megnevezés normál módon szedve;Szabadon választható - megnevezés dőlten szedve;Szakirányon kötelező mérföldkő - megnevezés dőlt vastagon szedve;++: ismételten felvehető;<< - kurzusfelvétel előfeltétele;~~ - párhuzamosan felveendő;@@ - vizsga előfeltétele;0,1,... - ajánlott félév(ek) és kredit

Szegedi Tudományegyetem,JGYTFK Juhász Gyula Tanárképző Főisk.Kar,Neveléstudományi Tanszék (JGYTFK),Főiskolai szintű alapképzés,2006.01.06 14:43:33

Pedagógia(Tuzoltók)(AL) (PEZ)

Oklevél:,Levelező tagozat,50 kredit, 8 félév,nem tanárképes, nem párosítható
MKTTTantárgyelem012345678
MK-PEZZV záróvizsga; Teljesítendő:
PEZSZD Szakdolgozat;teljesítendő min. 15k
PEZSZD Szakdolgozat,JGYTFK Diploma, szakdolgozat 1 óra,Diploma, szakdolgozat







15
PEZZV Záróvizsga;teljesítendő
PEZZV Záróvizsga,JGYTFK Államvizsga (önálló vizsga), zv







0
mk peza MK-PEZA; Teljesítendő:min. 56k
PEDA010 Neveléstörténet;teljesítendő min. 3k
PEDA011 Neveléstörténet,JGYTFK Előadás 3 óra,koll

3





PEDA050 Neveléselmélet;teljesítendő min. 2k
PEDA051 Neveléselmélet,JGYTFK Előadás 2 óra,szig




2


PEDA070 Pedagógiai értékelés és vizsga;teljesítendő min. 3k
PEDA071 Pedagógiai értékelés és vizsga,JGYTFK Előadás, koll




3


PEDA090 Mentálhigiéné;teljesítendő min. 2k
PEDA091 Mentálhigiéné,JGYTFK Előadás 2 óra,koll






2
PEDA110 Informatika;teljesítendő min. 2k
PEDA111 Informatika,JGYTFK Gyakorlat 2 óra,gyj

2





PEDA140 Gyermek- és ifj. védelem;teljesítendő min. 2k
PEDA141 Gyermek- és ifj. védelem,JGYTFK Gyakorlat 2 óra,gyj







2
PEDA160 Nevelési gyakorlatok;teljesítendő min. 2k
PEDA161 Nevelési gyakorlatok,JGYTFK Gyakorlat, félévre 1 óra,gyj







2
PEDA180 Választható tárgyak;teljesítendő min. 8k min.4 féle kötelezően választható tárgyelemmel
PEDA181 Pedagógus mesterség,JGYTFK Előadás 1 óra,koll






2
PEDA182 Életminőség és emberi jogok,JGYTFK Előadás 2 óra,koll2







PEDA183 Európai értékek,JGYTFK Előadás 1 óra,koll2







PEDA184 Vezetési ismeretek,JGYTFK Előadás 1 óra,koll2







PEDA185 Nevelési alapviszony: tanár-diák szerep,JGYTFK Előadás 1 óra,koll2







PEDA186 Drámapedagógia,JGYTFK Előadás 1 óra,koll2







PEDA187 Pedagógiai programcsomag készítése,JGYTFK Gyakorlat 1 óra,koll2







PEDA188 Motivációk az oktatási folyamatban,JGYTFK Előadás 1 óra,koll2







PEDA189 A neveléstörténet jeles alakjai,JGYTFK Előadás 1 óra,koll2







PEDA180 Választható tárgyak,JGYTFK Előadás 2 óra,koll2







PEDA190 A képességfejlesztés módszerei,JGYTFK Előadás, koll1







PEDA20 Angol nyelv;teljesítendő min. 14k
PEDA201 Angol nyelv 1.,JGYTFK Gyakorlat 2 óra,gyj
2






PEDA202 Angol nyelv 2.,JGYTFK Gyakorlat 2 óra,gyj

1





PEDA203 Angol nyelv 3.,JGYTFK Gyakorlat 2 óra,gyj


2




PEDA204 Angol nyelv 4.,JGYTFK Gyakorlat 2 óra,gyj



2



PEDA205 Angol nyelv 5.,JGYTFK Gyakorlat 2 óra,gyj




2


PEDA206 Angol nyelv 6.,JGYTFK Gyakorlat 2 óra,gyj





2

PEDA207 Angol nyelv 7.,JGYTFK Gyakorlat 2 óra,gyj






2
PEDA210 Általános pedagógia és didaktika;teljesítendő min. 3k
PEDA211 Általános pedagógia és didaktika,JGYTFK Előadás, félévre 2 óra,koll


1




PEDA212 A veszélyhelyzet pszichológiája,JGYTFK Előadás, félévre 2 óra,koll






2
PEDA213 A pedagógia időszerű kérdései,JGYTFK Szeminárium 2 óra,m3







2
PEDLZV Záróvizsga;teljesítendő min. 15k
PEDLSZD Szakdolgozat,JGYTFK Diploma, szakdolgozat, Diploma, szakdolgozat







15
PEDLZV Záróvizsga,JGYTFK Államvizsga (önálló vizsga), zv







0
MK-PEZE elméleti tárgyak; Teljesítendő:min. 71k
PEDLE010 Pszichológia;teljesítendő min. 19k
PEDLE011 Pszichológia 1.,JGYTFK Előadás, félévre 7 óra,koll
3






PEDLE012 Pszichológia 2.,JGYTFK Előadás, félévre 7 óra,koll

3





PEDLE013 Pszichológia 3.,JGYTFK Előadás, félévre 7 óra,koll


3




PEDLE014 Pszichológia 4.,JGYTFK Előadás, félévre 7 óra,koll3







PEDLE016 Pedagógiai pszichiátria,JGYTFK Előadás, félévre 7 óra,koll3







PEDLE017 Ped. pszichológia,JGYTFK Előadás, félévre 7 óra,szig1







törölt Szociálpszichológia,JGYTFK Előadás, félévre 7 óra,koll



3



PEDLE030 Személyiségfejlesztés a gyermekvédelemben;teljesítendő min. 3k
PEDLE031 Gyógypedadógia,JGYTFK Előadás, félévre 3 óra,koll1







PEDLE040 Oktatáselmélet;teljesítendő min. 9k
PEDLE041 Oktatáselmélet,JGYTFK Előadás, félévre 7 óra,koll3







PEDLE042 Oktatáselmélet,JGYTFK Előadás, félévre 7 óra,koll



3



PEDLE043 Oktatáselmélet,JGYTFK Előadás, félévre 7 óra,szig1







PEDLE050 Neveléselmélet;teljesítendő min. 6k
PEDLE051 Neveléselmélet,JGYTFK Előadás, félévre 4 óra,koll2







PEDLE052 Neveléselmélet,JGYTFK Előadás, félévre 4 óra,szig2







törölt Neveléselmélet,JGYTFK Előadás, félévre 4 óra,szig2







PEDLE060 Neveléstörténet;teljesítendő min. 3k
PEDLE061 Neveléstörténet,JGYTFK Előadás, félévre 4 óra,koll2







törölt Neveléstörténet,JGYTFK Előadás, félévre 2 óra,koll1







PEDLE070 Jogi ismeretek;teljesítendő min. 2k
PEDLE071 Jogi ismeretek,JGYTFK Előadás, félévre 4 óra,koll2







PEDLE080 Életvitel;teljesítendő min. 2k
PEDLE081 Életvitel,JGYTFK Szeminárium, félévre 4 óra,koll2







PEDLE090 Filozófia;teljesítendő min. 8k
PEDLE091 Filozófia,JGYTFK Előadás, félévre 4 óra,koll
2






PEDLE092 Filozófia,JGYTFK Előadás, félévre 4 óra,koll

2





PEDLE093 Etika,JGYTFK Előadás, koll


2




PEDLE095 Politológia,JGYTFK Előadás, koll




2


PEDLE100 Vezetéstudomány;teljesítendő min. 2k
PEDL101 Vezetéstudományi ismeretek,JGYTFK Előadás, félévre 4 óra,koll





2

PEDLE120 Összehasonlító pedagógia;teljesítendő min. 2k
PEDLE121 Összehasonlító pedagógia,JGYTFK Előadás, félévre 4 óra,koll





2

PEDLE13 Gyógypedagógia;teljesítendő min. 11k
PEDLE131 Gyógypedagógia,JGYTFK Szeminárium, félévre 7 óra,koll3







törölt Gyermek- és ifjúságvédelem,JGYTFK Szeminárium, félévre 7 óra,koll1







törölt Gyermek- és ifjúságvédelem,JGYTFK Szeminárium, félévre 7 óra,szig4







törölt Gyermek- és ifjúságvédelem,JGYTFK Szeminárium 7 óra,koll3







PEDLE140 Pedagógiai pszichiátria;teljesítendő min. 2k
PEDLE141 Pedagógiai pszichiátria,JGYTFK Előadás, félévre 4 óra,koll2







PEDLE150 Nevelésszociológia;teljesítendő min. 2k
PEDLE151 Nevelésszociológia,JGYTFK Előadás, félévre 4 óra,koll





2

Mérföldkövek

Mérföldkő-struktúra

MK-PEZZV záróvizsga
  • A mérföldkő teljesítése kötelező
  • Kötelező tantárgyak száma 1.
  • Kötelezően választható tantárgyak száma 1.
  • A kötelező tantárgyak teljesítése
  • mk peza MK-PEZA
  • A mérföldkő teljesítése kötelező
  • Kötelező tantárgyak száma 11.
  • A mérföldkő tárgyaiból legalább 56 kredit összegyüjtése
  • A kötelező tantárgyak teljesítése
  • MK-PEZE elméleti tárgyak
  • A mérföldkő teljesítése kötelező
  • Kötelező tantárgyak száma 13.
  • A mérföldkő tárgyaiból legalább 71 kredit összegyüjtése
  • A kötelező tantárgyak teljesítése
  • Szakterületi tárgyak részletes felsorolása

    AM4K Általánosan művelő (AM) modul

    KTAI Nyelvi modul modul

    PEDA Pedagógia (N) modul

    PEDA010 Neveléstörténet
    Felelős tanszék: Neveléstudományi Tanszék (JGYTFK). Felelős oktató:Fáyné Dr. Dombi Alice Klára
    Teljesítendő: min. 3 kredit
    Leírás
    Cél:A pedagógiai gondolkodás fejlődésének megismerése a gyermektörténeti nézőpont érvényre juttatásával.
    A művelődési anyag tartalma:
    OAz emberi élet hajnalán - nevelés az őskorban. Írnokok, papok, uralkodók.
    OEgyiptom, Mezopotámia, India és Kína.
    ONevelés az ókori Görögországban és Rómában.
    OA korai kereszténység embereszménye, gyermekfelfogása, intézménytípusok. Az egyetemalakítás időszaka.
    O"Új Föld - új ég" - az ember felfedezése a reneszánsz kultúrában. Humanista gondolkodók a nevelésről: Rotterdami Erasmus, Francois Rabelais, Michael de Montaigne.
    OA magyar reneszánsz.
    OA pedagógiai gondolkodás és gyakorlat a XVII. sz-ban Apáczai Csere János, Comenius Amos János, John Locke, Jean Jacques Rousseau nevelési elvei, hatása a pedagógiai gyakorlatra.
    OJohann Heinrich Pestalozzi és Tessedik Sámuel munkára nevelési rendszere, értelem-és érzelem nevelési gyakorlatukban. Herbart, a tudatos újító pedagógus.
    OA magyar nevelésügy helyzete a Habsburg abszolutizmus idején. Az I. és II. Ratio Educationis.
    OA magyar reformkor nevelési törekvései.
    OA dualizmus korának pedagógiája. Az 1868. 38. tc., az Eötvös-féle népoktatási törvény.
    Reformpedagógiai irányzatok a XX. században:
    OKeletkezésük tovább élésük, hatásuk a mai pedagógiai gyakorlatra.
    OPedagógiai törekvések Magyarországon a XX. században: iskolaügy és pedagógia a század első felében.
    OAz 1945 utáni iskoláztatás története. Nagy László, Fináczy Ernő, Imre Sándor, Schneller István hatása a pedagógiai gyakorlatra.
    Klebelsberg és Hóman kultúrpolitikája.
    OKözoktatás és pedagógia Magyarországon 1945-tőI napjainkig.
    OKiemelkedő pedagógusok: Kiss Árpád, Tettamanti Béla, Jausz Béla.
    OPedagógiai törekvések a második világháború után Európában és Magyarországon.
    Követelmény:A hallgatók ismerjék a főbb neveléstörténeti korszakok jellemzőit, az egyetemes és magyar neveléstörténet összefüggéseit. Ismerkedjenek meg az alapvető forráskutatás módszereivel. Legyenek képesek a nevelésügy kiemelkedő tényei alapján összefüggéseket felfedezni, a fejlődési tendenciákat érzékelni.
    Értékelés:Az I. félév végén kollokvium.
    Cél:A pedagógiai gondolkodás fejlődésének megismerése a gyermektörténeti nézőpont érvényre juttatásával.
    A művelődési anyag tartalma:
    OAz emberi élet hajnalán - nevelés az őskorban. Írnokok, papok, uralkodók.
    OEgyiptom, Mezopotámia, India és Kína.
    ONevelés az ókori Görögországban és Rómában.
    OA korai kereszténység embereszménye, gyermekfelfogása, intézménytípusok. Az egyetemalakítás időszaka.
    O"Új Föld - új ég" - az ember felfedezése a reneszánsz kultúrában. Humanista gondolkodók a nevelésről: Rotterdami Erasmus, Francois Rabelais, Michael de Montaigne.
    OA magyar reneszánsz.
    OA pedagógiai gondolkodás és gyakorlat a XVII. sz-ban Apáczai Csere János, Comenius Amos János, John Locke, Jean Jacques Rousseau nevelési elvei, hatása a pedagógiai gyakorlatra.
    OJohann Heinrich Pestalozzi és Tessedik Sámuel munkára nevelési rendszere, értelem-és érzelem nevelési gyakorlatukban. Herbart, a tudatos újító pedagógus.
    OA magyar nevelésügy helyzete a Habsburg abszolutizmus idején. Az I. és II. Ratio Educationis.
    OA magyar reformkor nevelési törekvései.
    OA dualizmus korának pedagógiája. Az 1868. 38. tc., az Eötvös-féle népoktatási törvény.
    Reformpedagógiai irányzatok a XX. században:
    OKeletkezésük tovább élésük, hatásuk a mai pedagógiai gyakorlatra.
    OPedagógiai törekvések Magyarországon a XX. században: iskolaügy és pedagógia a század első felében.
    OAz 1945 utáni iskoláztatás története. Nagy László, Fináczy Ernő, Imre Sándor, Schneller István hatása a pedagógiai gyakorlatra.
    Klebelsberg és Hóman kultúrpolitikája.
    OKözoktatás és pedagógia Magyarországon 1945-tőI napjainkig.
    OKiemelkedő pedagógusok: Kiss Árpád, Tettamanti Béla, Jausz Béla.
    OPedagógiai törekvések a második világháború után Európában és Magyarországon.
    Követelmény:A hallgatók ismerjék a főbb neveléstörténeti korszakok jellemzőit, az egyetemes és magyar neveléstörténet összefüggéseit. Ismerkedjenek meg az alapvető forráskutatás módszereivel. Legyenek képesek a nevelésügy kiemelkedő tényei alapján összefüggéseket felfedezni, a fejlődési tendenciákat érzékelni.
    Értékelés:Az I. félév végén kollokvium.
    Cél:A pedagógiai gondolkodás fejlődésének megismerése a gyermektörténeti nézőpont érvényre juttatásával.
    A művelődési anyag tartalma:
    OAz emberi élet hajnalán - nevelés az őskorban. Írnokok, papok, uralkodók.
    OEgyiptom, Mezopotámia, India és Kína.
    ONevelés az ókori Görögországban és Rómában.
    OA korai kereszténység embereszménye, gyermekfelfogása, intézménytípusok. Az egyetemalakítás időszaka.
    O"Új Föld - új ég" - az ember felfedezése a reneszánsz kultúrában. Humanista gondolkodók a nevelésről: Rotterdami Erasmus, Francois Rabelais, Michael de Montaigne.
    OA magyar reneszánsz.
    OA pedagógiai gondolkodás és gyakorlat a XVII. sz-ban Apáczai Csere János, Comenius Amos János, John Locke, Jean Jacques Rousseau nevelési elvei, hatása a pedagógiai gyakorlatra.
    OJohann Heinrich Pestalozzi és Tessedik Sámuel munkára nevelési rendszere, értelem-és érzelem nevelési gyakorlatukban. Herbart, a tudatos újító pedagógus.
    OA magyar nevelésügy helyzete a Habsburg abszolutizmus idején. Az I. és II. Ratio Educationis.
    OA magyar reformkor nevelési törekvései.
    OA dualizmus korának pedagógiája. Az 1868. 38. tc., az Eötvös-féle népoktatási törvény.
    Reformpedagógiai irányzatok a XX. században:
    OKeletkezésük tovább élésük, hatásuk a mai pedagógiai gyakorlatra.
    OPedagógiai törekvések Magyarországon a XX. században: iskolaügy és pedagógia a század első felében.
    OAz 1945 utáni iskoláztatás története. Nagy László, Fináczy Ernő, Imre Sándor, Schneller István hatása a pedagógiai gyakorlatra.
    Klebelsberg és Hóman kultúrpolitikája.
    OKözoktatás és pedagógia Magyarországon 1945-tőI napjainkig.
    OKiemelkedő pedagógusok: Kiss Árpád, Tettamanti Béla, Jausz Béla.
    OPedagógiai törekvések a második világháború után Európában és Magyarországon.
    Követelmény:A hallgatók ismerjék a főbb neveléstörténeti korszakok jellemzőit, az egyetemes és magyar neveléstörténet összefüggéseit. Ismerkedjenek meg az alapvető forráskutatás módszereivel. Legyenek képesek a nevelésügy kiemelkedő tényei alapján összefüggéseket felfedezni, a fejlődési tendenciákat érzékelni.
    Értékelés:Az I. félév végén kollokvium.
    PEDA011 Neveléstörténet JGYTFK Előadás Kötelező 3 óra / 3 kredit
    A tárgyelem nem ismételhető. Teljesítés módja: Kollokvium
    Javasolt felvétele: a képzés 2. félévében. Kurzushirdető tanszék: Neveléstudományi Tanszék (JGYTFK)
    PEDA050 Neveléselmélet
    Felelős tanszék: Neveléstudományi Tanszék (JGYTFK). Felelős oktató:Janowszky Sándor Dr.
    Teljesítendő: min. 2 kredit
    Leírás
    Cél:Ismerjék meg a hallgatók a személyiség fejlesztésének, az ember alakításának pedagógiai tervszerűségeit a nevelési folyamatban.
    Feladat:Megmutatni a hallgatóknak, hogy az iskolai gyakorlatban milyen jelentősége van a neveléselmélet feltáró és kifejtő tartalmának, módszereinek, a közösségi és egyéni konstruktivitás megismerésének.
    A művelődési anyag tartalma:
    OA neveléselmélet alapfogalmai, rendszere. A nevelés folyamata, jellemzői, tartalma.
    OKülönböző nézetek a biológiai tényezők - öröklött tulajdonságok - és a környezetei - társadalmi tényezők szerepéről.
    A nevelés célrendszere. Értékekre nevelés a 12-16 éves korban: az erkölcsi normák tartalma.
    A nevelési folyamat fogalma, rendszere. A nevelési folyamat szerkezete.
    A pedagógus és a tanuló a folyamatban. A pedagógus, az osztályfőnök, a szaktanár, a nevelőtestület.
    A szülők szerepe a pedagógiai folyamatban. Egyén és közösség.
    Tanár-diák kapcsolat. A pedagógus személyisége.
    A gyermekközpontú pedagógia.
    A nevelés színterei: iskola, család, ifjúság, szervezet, kortárscsoport
    Nevelési módszerek: Direkt-indirekt nevelési módszerek. A nevelés feladatrendszere.
    A tevékenységrendszer kialakítása az értékekre nevelés folyamatában.
    A segítő, ösztönző nevelés. A konfliktusok és a megoldás stratégiái.
    Nevelési konfliktushelyzetek, szituációk elemzése, bemutatása: elméleti-gyakorlati megközelítése.
    Társadalmi beilleszkedési zavarok és megoldásuk.
    A tanulók megismerése. Speciális nevelési kérdések. Tehetségnevelés.
    Veszélyeztetett és hátrányos helyzetek. Korrekciós nevelés.
    A nevelés intézményrendszere.
    A nevelés értelmezésének változásai a XVII-XX. században.
    Alapvető nevelési modellek a XX. században.
    A nevelés filozófiai dilemmái: tudományos és humanisztikus irányzatok.
    Követelmény:Ismerjék meg a hallgatók a nevelési folyamat fogalomrendszerét, törvényszerűségeit. Tudjanak eligazodni az egyén és közösség kapcsolatrendszerében. Legyenek képesek megismerni a különböző típusú tanulókat és ennek alapján segíteni személyiségfejlődésüket.
    Értékelés:Az V. félév végén szigorlat.
    PEDA051 Neveléselmélet JGYTFK Előadás Kötelező 2 óra / 2 kredit
    A tárgyelem nem ismételhető. Teljesítés módja: Szigorlat
    Javasolt felvétele: a képzés 5. félévében. Kurzushirdető tanszék: Neveléstudományi Tanszék (JGYTFK)
    PEDA070 Pedagógiai értékelés és vizsga
    Felelős tanszék: Neveléstudományi Tanszék (JGYTFK). Felelős oktató:Karikó Sándor Dr.
    Teljesítendő: min. 3 kredit
    Leírás
    Cél:Az eredményre orientált értékelés és vizsgarendszer bevezetése előtt áll hazánk oktatásügye. A hallgatókat fel kell készíteni az új vizsgarendszer működtetésére.
    Feladat:A hallgatók ismerjék és vitassák meg a készülő vizsgaszabályzatot. Tudják értékelni és elemezni a vizsga eredményeit. Ismerjék és tudják alkalmazni a vizsga eszközeit és módszereit.
    A művelődési anyag tartalma:
    vA vizsgáztatás hazai előzményeinek és problémakörének ismertetése.
    vKülönböző vizsgarendszerek megismertetése néhány ország példáján.
    vA standard és differenciált vizsga jellemzői. A külső és belső vizsga sajátosságai. A minősítő és a diagnosztikus vizsga jellemzői.
    vAz alakulóban lévő magyar vizsgarendszer sajátosságai egy adott tárgy példáján. A készülő vizsgaszabályzat.
    vKövetelmény: Egy tesztelemző gyakorlat elvégzése, amit a kollokviumra kell a hallgatónak magával hozni.
    Értékelés:A VII. félévben kollokvium.
    (A hallgatók megadott irodalomjegyzék alapján önállóan készülnek fel a vizsgára.)
    PEDA071 Pedagógiai értékelés és vizsga JGYTFK Előadás Kötelező 0 óra / 3 kredit
    A tárgyelem nem ismételhető. Teljesítés módja: Kollokvium
    Javasolt felvétele: a képzés 5. félévében. Kurzushirdető tanszék: Neveléstudományi Tanszék (JGYTFK)
    PEDA090 Mentálhigiéné
    Felelős tanszék: Neveléstudományi Tanszék (JGYTFK). Felelős oktató:Varga István Dr.
    Teljesítendő: min. 2 kredit
    Leírás
    Cél:A magyar társadalom testi-lelki és szociális egészségi állapota - a rendelkezésre álló adatok és elemzések alapján, - nemzetközi összehasonlítások tükrében olyan helyzetet tár elénk, ami egyértelművé teszi, hogy a problémák kezelése nem oldható meg csak az egészségügy keretein belül. Célként határozzuk meg az interdiszciplináris és interszektorális megközelítést.
    Feladat:A rehabilitációt szolgáló ismeretek elsajátítása a tanárképzés keretein belül.
    A művelődési anyag tartalma:
    OAz egészség és a mentálhigiéné fogalma a különböző történelmi korokban és társadalmakban.
    OAz emlékezés, figyelem gondolkodás (pszichés funkciók), a vegetatív működések, az érzelmi élet zavarainak ismertetése.
    OA kritikus életszakaszok (graviditás, gestatio, öregedés) mentálhigiénés vetületei.
    OA társadalmi beilleszkedés zavarai, szociális faktorok és mentálhigiéné.
    OAz alkoholizmus, narkománia, bűnözés kialakulása, szubkultúrák jelentkezése, valamint az öngyilkosság egyéni és társadalmi vetületei.
    OA pszichoprofilaxis jelentősége, megoldásának módja.
    OA serdülők mentálhigiénés zavarainak gyakorisága.
    OA tananyag az 1986-ban Ottawában elfogadott WHO Charta értékein alapul.
    Követelmény:A mentálhigiénés elméleti ismeretek alkalmazása az iskolai gyakorlatban.
    Értékelés:VIII. félévben kollokvium.
    PEDA091 Mentálhigiéné JGYTFK Előadás Kötelező 2 óra / 2 kredit
    A tárgyelem nem ismételhető. Teljesítés módja: Kollokvium
    Javasolt felvétele: a képzés 7. félévében. Kurzushirdető tanszék: Neveléstudományi Tanszék (JGYTFK)
    PEDA110 Informatika
    Felelős tanszék: Neveléstudományi Tanszék (JGYTFK). Felelős oktató:Herendi István Dr.
    Teljesítendő: min. 2 kredit
    Leírás
    Cél:A hallgatók információ-technológiai ismereteknek, valamint a számítógép gyakorlati alkalmazásának megalapozása és fejlesztése a pedagógiai és a menedzseri tevékenység hatékonyságának fokozása érdekében.
    Feladat:A tanítási-tanulási folyamatot segítő új módszerek és technikai eszközök megismerése. Az új technológiák alkalmazásához kapcsolódó felhasználói szemlélet kialakítása. A gyakorlatban előforduló problémák megoldására szolgáló módszerek megismerése.
    A művelődési anyag tartalma:
    vAz információ-elmélet alapfogalmai. Az információ szerepe a vezetésben. A vezetési funkciók és az információ kapcsolata.
    vA számítógép szerepe az iskolai munkában. A számítógéppel szervezett tanítás módszerei. A számítógéppel szervezett tanulás módszerei és lehetőségei.
    vA számítógép iskolai alkalmazásának külföldi és hazai története.
    vA számítógép és környezete. Az alkalmazás szempontjából fontos paraméterek ismertetése.
    vA tervezés, a működtetés és a karbantartás szempontjai. Az új technológiák bevezetési nehézségeinek megismertetése, elemzése. Tervezési, szervezési feladatok.
    vA számítógép kezelése. Egy tipikus konfiguráció megismerése és működtetése. Mágneses adathordozók előkészítése, használata. Segédprogramok alkalmazása. Számítógépes programcsomagok kiválasztásának szempontjai.
    vCélorientált programcsomagok tulajdonságai és működtetése. A számítógépes szövegszerkesztés alapjai. Adatbázis-kezelő programcsomagok használata. Integrált adatkezelő programcsomagok használata. Számítógépes rendszerek létrehozásának és működtetésének elvei és módszerei. Számítógépes multimédia az oktatásban.
    vVírusvédelem. Jogi szempontok a számítógép alkalmazása során.
    Követelmény:A hallgató ismerje az információ-technológia alapfogalmait. Ismerje az új technológiák bevezetésének szempontjait, lehetőségeit. Tudja a számítógépet és tartozékait működtetni. Ismerje a gyakorlatban előforduló tanári és vezetői feladatok megoldására alkalmas programcsomagokat és kezelésüket.
    Értékelés:Az III. félévben gyakorlati jegy.
    PEDA111 Informatika JGYTFK Gyakorlat Kötelező 2 óra / 2 kredit
    A tárgyelem nem ismételhető. Teljesítés módja: Gyakorlati jegy (ötfokozatú)
    Javasolt felvétele: a képzés 2. félévében. Kurzushirdető tanszék: Neveléstudományi Tanszék (JGYTFK)
    PEDA140 Gyermek- és ifj. védelem
    Felelős tanszék: Neveléstudományi Tanszék (JGYTFK). Felelős oktató:Fáyné Dr. Dombi Alice Klára
    Teljesítendő: min. 2 kredit
    Leírás
    Cél:Korszerű ifjúságvédelmi szemlélet kialakítása, felkészítés a preventív és speciális gyermekvédelem elméleti és gyakorlati teendőire, az iskolai gyermek- és ifjúságvédelmi munka ellátására.
    Feladat:A gyermekvédelemmel kapcsolatos elméleti ismeretek és gyakorlati feladatok integrálása.
    A művelődési anyag tartalma:
    OA szociálpolitikai szemlélet jellemzői, szociális intézmény- és eszközrendszer.
    OA szociális törvényalkotási koncepció.
    OEgyezmény a gyermekek jogairól (ENSZ nyilatkozat), Európai Szociális Charta.
    OA család- gyermek- és ifjúságvédelmi szakterület struktúraváltása, irányítása és fejlesztése, a gyermekjólét.
    OA mai gyermek- és ifjúságvédelem kialakulásának előzményei: a karitatív és állami gyermekvédelem.
    OA mai gyermekvédelem szerkezete és tartalmi jellemzői.
    OAz alternatív intézményi gyermekvédelem.
    OA prevenció szerepe a gyermekvédelem rendszerében.
    OA személyiség fejlődését meghatározó tényezők.
    OA szociokultúrális ártalomforrások, a leggyakoribb veszélyformák.
    OA korrigálható személyiségzavarok főbb típusai.
    OA segítő, korrigáló -és pótló nevelés.
    OA gyermekvédelem gyakorlata külföldön.
    OCsaládtámogatási rendszerek Európában.
    OA gyermekvédelem mai gyakorlata.
    Értékelés:V. félévben gyakorlati jeggyel zárul.
    Gyakorlati feladatok:valamely gyermek- és ifjúságvédelmi intézet pedagógiai hatásrendszerének bemutatása. Eset- és helyzetelemzés. Fejlesztő program megtervezése és kipróbálása.
    Követelmény:A hallgatók szerezzenek jártasságot az általános iskolai gyermekvédelmi munka gyakorlatában. Ismereteik alkalmazásával neveljék a gondoskodásra szoruló gyermeket tevékeny emberré, aki képes a zavartalan társadalmi beilleszkedésre.
    /kollokvium/
    PEDA141 Gyermek- és ifj. védelem JGYTFK Gyakorlat Kötelező 2 óra / 2 kredit
    A tárgyelem nem ismételhető. Teljesítés módja: Gyakorlati jegy (ötfokozatú)
    Javasolt felvétele: a képzés 8. félévében. Kurzushirdető tanszék: Neveléstudományi Tanszék (JGYTFK)
    PEDA160 Nevelési gyakorlatok
    Felelős tanszék: Neveléstudományi Tanszék (JGYTFK). Felelős oktató:Ormándi János Dr.
    Teljesítendő: min. 2 kredit
    Leírás
    Célja:A hallgatók megismerkedjenek a napközi és bentlakásos intézmények nevelőmunkájával. Bepillantást nyerjenek a preventív és problémakezelő gyermekvédelem gyakorlatába. Ismerjék meg a bentlakásos intézmények nevelési hatásrendszerét.
    A művelődési anyag tartalma:
    vA gyermekkép, gyermekszemlélet a gyermekről való gondolkodás régen és ma. A gyermekjólét.
    vA preventív és a problémakezelő gyermekvédelem feladatai, intézményei.
    vA gyermekvédelmi alap- és szakellátás. Az otthont nyújtó ellátások.
    vNevelési módszerek, konfliktusmegelőző - kezelő stratégiák a gyermekvédelemben.
    vA gyermekotthoni ellátás, a nevelőszülői rendszer, az örökbefogadás.
    vAz önkormányzat feladatköre, a TEGYESZ.
    vNevelési tanácsadás, életúttanácsadás.
    Követelmény:VII. félév - gyakorlati jegy.
    A hallgató sajátítsa el és tudja biztonságosan kezelni a tárgykörhöz tartozó ismeretanyagot. Legyen képes az eltérő fejlettségű, szükségletű, szociokulturális hátterű gyermekek helyzetének komplex elemzésére, az egyénre szabott megoldás kimunkálására.
    Kötelező irodalom:
    1.Veczkó József: Gyermek- és ifjúságvédelem. Család- és gyermekérdekek. Gyula: APC Stúdió, 2002.
    2.Bagdy Emőke - Telkes József: Személyiségfejlesztő módszerek az iskolában. Bp.: Tankönyvkiadó, 2000.
    3.Smith, Carole: Örökbefogadók és nevelőszülők. Bp.: Pont, 1995.
    4.Pukánszky Béla: A gyermekkor története. Bp.: Műszaki Kvk., 2001.
    Ajánlott irodalom:
    1.Gácser Magdolna: A pedagógiai pszichiátria alapjai. In: Gondolatok a nevelésről. Pedagógiai antológia. V. Szerk.: Gácser József. Szeged: JGYTF Kiadó, 1997.
    2.Newman Fran: Gyermekek krízisben. Fordulópont K., 2002.
    3.Szekszárdi Júlia: Nevelési Kézikönyv nem csak osztályfőnököknek. OKI - Dinasztia TK. Kiadó. Bp. 2001.
    PEDA161 Nevelési gyakorlatok JGYTFK Gyakorlat Kötelező 1 óra / 2 kredit
    A tárgyelem nem ismételhető. Teljesítés módja: Gyakorlati jegy (ötfokozatú)
    Javasolt felvétele: a képzés 8. félévében. Kurzushirdető tanszék: Neveléstudományi Tanszék (JGYTFK)
    PEDA180 Választható tárgyak
    Felelős tanszék: Neveléstudományi Tanszék (JGYTFK). Felelős oktató:Karikó Sándor Dr.
    Teljesítendő: min. 8 kredit; min.4 féle kötelezően választható tárgyelem
    Leírás
    Tantárgy célja:megismertetni a hallgatókkal az alapvető európai értékeket; megérteni, milyen történeti folyamatok vezettek az európaiság kialakulásához, milyen filozófiai, etikai és pedagógiai szempontokat célszerű s kívánatos figyelembe vennünk az európaiság, mint meghatározott értékrendszer létrejöttéhez.
    A művelődési anyag tartalma:
    Oaz „európai” mint „entitás” megközelítésének különböző tudományági lehetőségei,
    Oaz európai, mint nyugati civilizáció történeti sajátosságai,
    Oa keresztényvallás és hit szerepe s hatása,
    Oa tőke dinamikája s diadala,
    Oaz individum tisztelete s méltósága,
    Oeurópai kultúrtörténeti korszakok,
    Oglobalizmus és regionalizmus,
    OMagyarország és az EU,
    ONyugat-Európa és Közép-Európa eltérő fejlődési pályája
    OEuropeer írók (Goethe, Thomas Man, Márei Sándor, Kundera stb.) tanusága,
    Oaz európai civilizáció hanyatlása?
    Követelmény:a tananyag közös feldolgozása, tanári előadások, hallgatói referátumok, csoportos viták formájában - a legújabb hazai szakirodalom alapján. Lehetőleg néhány fontosabb angol, német, francia nyelvű könyvrészlet, tanulmányrészlet lefordítására. A kurzus végén a hallgatóknak kollokviumot kell tenniük.
    Értékelés:III. félévben kollokvium.
    Kötelező irodalom:
    OEurópaiság. Politikai és morális kultúra. Áron Kiadó, Bp.2001. (szerk.: Karikó Sándor) Európai integráció - Európai filozófia.
    OPro Philosophia Szegediensi Alapítvány, Szeged, 1999. (szerk.: Csejtei Dezső, Laczkó Sándor) 5-39.o. és a 174-178.o.
    OEurópa közepe - Közép-Európa? Librarius, 2000. Szeged-Kecskemét. (szerk.: Csák László). 1-30.o.;45-76.o.
    Ajánlott irodalom:
    OOswald Spengler: A Nyugat alkonya. Európa Könyvkiadó, Bp.1994. I. kötet: 19-100.o., II. kötet: 729-767.o.
    OMárai Sándor: Európa elrablása. Akadémiai- Helihoa Kiadó, Bp.1995.
    PEDA181 Pedagógus mesterség JGYTFK Előadás 1 óra / 2 kredit
    A tárgyelem nem ismételhető. Teljesítés módja: Kollokvium
    Javasolt felvétele: a képzés 7. félévében. Kurzushirdető tanszék: Neveléstudományi Tanszék (JGYTFK)
    PEDA182 Életminőség és emberi jogok JGYTFK Előadás 2 óra / 2 kredit
    A tárgyelem nem ismételhető. Teljesítés módja: Kollokvium
    Kurzushirdető tanszék: Neveléstudományi Tanszék (JGYTFK)
    PEDA183 Európai értékek JGYTFK Előadás 1 óra / 2 kredit
    A tárgyelem nem ismételhető. Teljesítés módja: Kollokvium
    Kurzushirdető tanszék: Neveléstudományi Tanszék (JGYTFK)
    PEDA184 Vezetési ismeretek JGYTFK Előadás 1 óra / 2 kredit
    A tárgyelem nem ismételhető. Teljesítés módja: Kollokvium
    Kurzushirdető tanszék: Neveléstudományi Tanszék (JGYTFK)
    PEDA185 Nevelési alapviszony: tanár-diák szerep JGYTFK Előadás 1 óra / 2 kredit
    A tárgyelem nem ismételhető. Teljesítés módja: Kollokvium
    Kurzushirdető tanszék: Neveléstudományi Tanszék (JGYTFK)
    PEDA186 Drámapedagógia JGYTFK Előadás 1 óra / 2 kredit
    A tárgyelem nem ismételhető. Teljesítés módja: Kollokvium
    Kurzushirdető tanszék: Neveléstudományi Tanszék (JGYTFK)
    PEDA187 Pedagógiai programcsomag készítése JGYTFK Gyakorlat 1 óra / 2 kredit
    A tárgyelem nem ismételhető. Teljesítés módja: Kollokvium
    Kurzushirdető tanszék: Neveléstudományi Tanszék (JGYTFK)
    PEDA188 Motivációk az oktatási folyamatban JGYTFK Előadás 1 óra / 2 kredit
    A tárgyelem nem ismételhető. Teljesítés módja: Kollokvium
    Kurzushirdető tanszék: Neveléstudományi Tanszék (JGYTFK)
    PEDA189 A neveléstörténet jeles alakjai JGYTFK Előadás 1 óra / 2 kredit
    A tárgyelem nem ismételhető. Teljesítés módja: Kollokvium
    Kurzushirdető tanszék: Neveléstudományi Tanszék (JGYTFK)
    PEDA180 Választható tárgyak JGYTFK Előadás 2 óra / 2 kredit
    A tárgyelem nem ismételhető. Teljesítés módja: Kollokvium
    Kurzushirdető tanszék: Neveléstudományi Tanszék (JGYTFK)
    PEDA190 A képességfejlesztés módszerei JGYTFK Előadás 0 óra / 1 kredit
    A tárgyelem nem ismételhető. Teljesítés módja: Kollokvium
    Kurzushirdető tanszék: Neveléstudományi Tanszék (JGYTFK)
    PEZSZD Szakdolgozat
    Felelős tanszék: Neveléstudományi Tanszék (JGYTFK)
    Teljesítendő: min. 15 kredit
    PEZSZD Szakdolgozat JGYTFK Diploma, szakdolgozat 1 óra / 15 kredit
    A tárgyelem nem ismételhető. Teljesítés módja: Diploma, szakdolgozat
    Javasolt felvétele: a képzés 8. félévében. Kurzushirdető tanszék: Neveléstudományi Tanszék (JGYTFK)
    PEDA20 Angol nyelv
    Felelős tanszék: Neveléstudományi Tanszék (JGYTFK)
    Teljesítendő: min. 14 kredit
    PEDA201 Angol nyelv 1. JGYTFK Gyakorlat 2 óra / 2 kredit
    A tárgyelem nem ismételhető. Teljesítés módja: Gyakorlati jegy (ötfokozatú)
    Javasolt felvétele: a képzés 1. félévében. Kurzushirdető tanszék: Neveléstudományi Tanszék (JGYTFK)
    PEDA202 Angol nyelv 2. JGYTFK Gyakorlat 2 óra / 1 kredit
    A tárgyelem nem ismételhető. Teljesítés módja: Gyakorlati jegy (ötfokozatú)
    Javasolt felvétele: a képzés 2. félévében. Kurzushirdető tanszék: Neveléstudományi Tanszék (JGYTFK)
    PEDA203 Angol nyelv 3. JGYTFK Gyakorlat 2 óra / 2 kredit
    A tárgyelem nem ismételhető. Teljesítés módja: Gyakorlati jegy (ötfokozatú)
    Javasolt felvétele: a képzés 3. félévében. Kurzushirdető tanszék: Neveléstudományi Tanszék (JGYTFK)
    PEDA204 Angol nyelv 4. JGYTFK Gyakorlat 2 óra / 2 kredit
    A tárgyelem nem ismételhető. Teljesítés módja: Gyakorlati jegy (ötfokozatú)
    Javasolt felvétele: a képzés 4. félévében. Kurzushirdető tanszék: Neveléstudományi Tanszék (JGYTFK)
    PEDA205 Angol nyelv 5. JGYTFK Gyakorlat 2 óra / 2 kredit
    A tárgyelem nem ismételhető. Teljesítés módja: Gyakorlati jegy (ötfokozatú)
    Javasolt felvétele: a képzés 5. félévében. Kurzushirdető tanszék: Neveléstudományi Tanszék (JGYTFK)
    PEDA206 Angol nyelv 6. JGYTFK Gyakorlat 2 óra / 2 kredit
    A tárgyelem nem ismételhető. Teljesítés módja: Gyakorlati jegy (ötfokozatú)
    Javasolt felvétele: a képzés 6. félévében. Kurzushirdető tanszék: Neveléstudományi Tanszék (JGYTFK)
    PEDA207 Angol nyelv 7. JGYTFK Gyakorlat 2 óra / 2 kredit
    A tárgyelem nem ismételhető. Teljesítés módja: Gyakorlati jegy (ötfokozatú)
    Javasolt felvétele: a képzés 7. félévében. Kurzushirdető tanszék: Neveléstudományi Tanszék (JGYTFK)
    PEDA210 Általános pedagógia és didaktika
    Felelős tanszék: Neveléstudományi Tanszék (JGYTFK)
    Teljesítendő: min. 3 kredit
    PEDA211 Általános pedagógia és didaktika JGYTFK Előadás Kötelező 2 óra / 1 kredit
    A tárgyelem nem ismételhető. Teljesítés módja: Kollokvium
    Javasolt felvétele: a képzés 3. félévében. Kurzushirdető tanszék: Neveléstudományi Tanszék (JGYTFK)
    PEDA212 A veszélyhelyzet pszichológiája JGYTFK Előadás Kötelező 2 óra / 2 kredit
    A tárgyelem nem ismételhető. Teljesítés módja: Kollokvium
    Javasolt felvétele: a képzés 7. félévében. Kurzushirdető tanszék: Neveléstudományi Tanszék (JGYTFK)
    PEDA213 A pedagógia időszerű kérdései JGYTFK Szeminárium 2 óra / 2 kredit
    A tárgyelem nem ismételhető. Teljesítés módja: Minősítés háromfokozatú
    Javasolt felvétele: a képzés 8. félévében. Kurzushirdető tanszék: Neveléstudományi Tanszék (JGYTFK)

    PEDLE Pedagógia (AL) elméleti modul

    PEDLE010 Pszichológia
    Felelős tanszék: Neveléstudományi Tanszék (JGYTFK). Felelős oktató:Gergely Jenő Dr.
    Teljesítendő: min. 19 kredit
    PEDLE011 Pszichológia 1. JGYTFK Előadás Kötelező 7 óra / 3 kredit
    A tárgyelem nem ismételhető. Teljesítés módja: Kollokvium
    Javasolt felvétele: a képzés 1. félévében. Kurzushirdető tanszék: Neveléstudományi Tanszék (JGYTFK)
    PEDLE012 Pszichológia 2. JGYTFK Előadás Kötelező 7 óra / 3 kredit
    A tárgyelem nem ismételhető. Teljesítés módja: Kollokvium
    Javasolt felvétele: a képzés 2. félévében. Kurzushirdető tanszék: Neveléstudományi Tanszék (JGYTFK)
    PEDLE013 Pszichológia 3. JGYTFK Előadás Kötelező 7 óra / 3 kredit
    A tárgyelem nem ismételhető. Teljesítés módja: Kollokvium
    Javasolt felvétele: a képzés 3. félévében. Kurzushirdető tanszék: Neveléstudományi Tanszék (JGYTFK)
    PEDLE014 Pszichológia 4. JGYTFK Előadás Kötelező 7 óra / 3 kredit
    A tárgyelem nem ismételhető. Teljesítés módja: Kollokvium
    Kurzushirdető tanszék: Neveléstudományi Tanszék (JGYTFK)
    PEDLE016 Pedagógiai pszichiátria JGYTFK Előadás Kötelező 7 óra / 3 kredit
    A tárgyelem nem ismételhető. Teljesítés módja: Kollokvium
    Kurzushirdető tanszék: Neveléstudományi Tanszék (JGYTFK)
    PEDLE017 Ped. pszichológia JGYTFK Előadás Kötelező 7 óra / 1 kredit
    A tárgyelem nem ismételhető. Teljesítés módja: Szigorlat
    Kurzushirdető tanszék: Neveléstudományi Tanszék (JGYTFK)
    törölt Szociálpszichológia JGYTFK Előadás Kötelező 7 óra / 3 kredit
    A tárgyelem nem ismételhető. Teljesítés módja: Kollokvium
    Javasolt felvétele: a képzés 4. félévében. Kurzushirdető tanszék: Neveléstudományi Tanszék (JGYTFK)
    PEDLE030 Személyiségfejlesztés a gyermekvédelemben
    Felelős tanszék: Neveléstudományi Tanszék (JGYTFK). Felelős oktató:Varga István Dr.
    Teljesítendő: min. 3 kredit
    PEDLE031 Gyógypedadógia JGYTFK Előadás Kötelező 3 óra / 1 kredit
    A tárgyelem nem ismételhető. Teljesítés módja: Kollokvium
    Kurzushirdető tanszék: Neveléstudományi Tanszék (JGYTFK)
    PEDLE040 Oktatáselmélet
    Felelős tanszék: Neveléstudományi Tanszék (JGYTFK). Felelős oktató:Ormándi János Dr.
    Teljesítendő: min. 9 kredit
    PEDLE041 Oktatáselmélet JGYTFK Előadás Kötelező 7 óra / 3 kredit
    A tárgyelem nem ismételhető. Teljesítés módja: Kollokvium
    Kurzushirdető tanszék: Neveléstudományi Tanszék (JGYTFK)
    PEDLE042 Oktatáselmélet JGYTFK Előadás Kötelező 7 óra / 3 kredit
    A tárgyelem nem ismételhető. Teljesítés módja: Kollokvium
    Javasolt felvétele: a képzés 4. félévében. Kurzushirdető tanszék: Neveléstudományi Tanszék (JGYTFK)
    PEDLE043 Oktatáselmélet JGYTFK Előadás Kötelező 7 óra / 1 kredit
    A tárgyelem nem ismételhető. Teljesítés módja: Szigorlat
    Kurzushirdető tanszék: Neveléstudományi Tanszék (JGYTFK)
    PEDLE050 Neveléselmélet
    Felelős tanszék: Neveléstudományi Tanszék (JGYTFK). Felelős oktató:Oláh János Dr.
    Teljesítendő: min. 6 kredit
    PEDLE051 Neveléselmélet JGYTFK Előadás Kötelező 4 óra / 2 kredit
    A tárgyelem nem ismételhető. Teljesítés módja: Kollokvium
    Kurzushirdető tanszék: Neveléstudományi Tanszék (JGYTFK)
    PEDLE052 Neveléselmélet JGYTFK Előadás Kötelező 4 óra / 2 kredit
    A tárgyelem nem ismételhető. Teljesítés módja: Szigorlat
    Kurzushirdető tanszék: Neveléstudományi Tanszék (JGYTFK)
    törölt Neveléselmélet JGYTFK Előadás Kötelező 4 óra / 2 kredit
    A tárgyelem nem ismételhető. Teljesítés módja: Szigorlat
    Kurzushirdető tanszék: Neveléstudományi Tanszék (JGYTFK)
    PEDLE060 Neveléstörténet
    Felelős tanszék: Neveléstudományi Tanszék (JGYTFK). Felelős oktató:Oláh János Dr.
    Teljesítendő: min. 3 kredit
    PEDLE061 Neveléstörténet JGYTFK Előadás Kötelező 4 óra / 2 kredit
    A tárgyelem nem ismételhető. Teljesítés módja: Kollokvium
    Kurzushirdető tanszék: Neveléstudományi Tanszék (JGYTFK)
    törölt Neveléstörténet JGYTFK Előadás Kötelező 2 óra / 1 kredit
    A tárgyelem nem ismételhető. Teljesítés módja: Kollokvium
    Kurzushirdető tanszék: Neveléstudományi Tanszék (JGYTFK)
    PEDLE070 Jogi ismeretek
    Felelős tanszék: Neveléstudományi Tanszék (JGYTFK). Felelős oktató:Balázs József Dr.
    Teljesítendő: min. 2 kredit
    PEDLE071 Jogi ismeretek JGYTFK Előadás Kötelező 4 óra / 2 kredit
    A tárgyelem nem ismételhető. Teljesítés módja: Kollokvium
    Kurzushirdető tanszék: Neveléstudományi Tanszék (JGYTFK)
    PEDLE080 Életvitel
    Felelős tanszék: Neveléstudományi Tanszék (JGYTFK). Felelős oktató:Farkas Olga Dr.
    Teljesítendő: min. 2 kredit
    PEDLE081 Életvitel JGYTFK Szeminárium Kötelező 4 óra / 2 kredit
    A tárgyelem nem ismételhető. Teljesítés módja: Kollokvium
    Kurzushirdető tanszék: Neveléstudományi Tanszék (JGYTFK)
    PEDLE090 Filozófia
    Felelős tanszék: Neveléstudományi Tanszék (JGYTFK). Felelős oktató:Karikó Sándor Dr.
    Teljesítendő: min. 8 kredit
    PEDLE091 Filozófia JGYTFK Előadás Kötelező 4 óra / 2 kredit
    A tárgyelem nem ismételhető. Teljesítés módja: Kollokvium
    Javasolt felvétele: a képzés 1. félévében. Kurzushirdető tanszék: Neveléstudományi Tanszék (JGYTFK)
    PEDLE092 Filozófia JGYTFK Előadás Kötelező 4 óra / 2 kredit
    A tárgyelem nem ismételhető. Teljesítés módja: Kollokvium
    Javasolt felvétele: a képzés 2. félévében. Kurzushirdető tanszék: Neveléstudományi Tanszék (JGYTFK)
    PEDLE093 Etika JGYTFK Előadás Kötelező 0 óra / 2 kredit
    A tárgyelem nem ismételhető. Teljesítés módja: Kollokvium
    Javasolt felvétele: a képzés 3. félévében. Kurzushirdető tanszék: Neveléstudományi Tanszék (JGYTFK)
    PEDLE095 Politológia JGYTFK Előadás Kötelező 0 óra / 2 kredit
    A tárgyelem nem ismételhető. Teljesítés módja: Kollokvium
    Javasolt felvétele: a képzés 5. félévében. Kurzushirdető tanszék: Neveléstudományi Tanszék (JGYTFK)
    PEDLE100 Vezetéstudomány
    Felelős tanszék: Neveléstudományi Tanszék (JGYTFK). Felelős oktató:Ormándi János Dr.
    Teljesítendő: min. 2 kredit
    PEDL101 Vezetéstudományi ismeretek JGYTFK Előadás Kötelező 4 óra / 2 kredit
    A tárgyelem nem ismételhető. Teljesítés módja: Kollokvium
    Javasolt felvétele: a képzés 6. félévében. Kurzushirdető tanszék: Neveléstudományi Tanszék (JGYTFK)
    PEDLE120 Összehasonlító pedagógia
    Felelős tanszék: Neveléstudományi Tanszék (JGYTFK). Felelős oktató:Janowszky Sándor Dr.
    Teljesítendő: min. 2 kredit
    PEDLE121 Összehasonlító pedagógia JGYTFK Előadás Kötelező 4 óra / 2 kredit
    A tárgyelem nem ismételhető. Teljesítés módja: Kollokvium
    Javasolt felvétele: a képzés 6. félévében. Kurzushirdető tanszék: Neveléstudományi Tanszék (JGYTFK)
    PEDLE13 Gyógypedagógia
    Felelős tanszék: Neveléstudományi Tanszék (JGYTFK). Felelős oktató:Varga István Dr.
    Teljesítendő: min. 11 kredit
    PEDLE131 Gyógypedagógia JGYTFK Szeminárium Kötelező 7 óra / 3 kredit
    A tárgyelem nem ismételhető. Teljesítés módja: Kollokvium
    Kurzushirdető tanszék: Neveléstudományi Tanszék (JGYTFK)
    törölt Gyermek- és ifjúságvédelem JGYTFK Szeminárium Kötelező 7 óra / 1 kredit
    A tárgyelem nem ismételhető. Teljesítés módja: Kollokvium
    Kurzushirdető tanszék: Neveléstudományi Tanszék (JGYTFK)
    törölt Gyermek- és ifjúságvédelem JGYTFK Szeminárium Kötelező 7 óra / 4 kredit
    A tárgyelem nem ismételhető. Teljesítés módja: Szigorlat
    Kurzushirdető tanszék: Neveléstudományi Tanszék (JGYTFK)
    törölt Gyermek- és ifjúságvédelem JGYTFK Szeminárium Kötelező 7 óra / 3 kredit
    A tárgyelem nem ismételhető. Teljesítés módja: Kollokvium
    Kurzushirdető tanszék: Neveléstudományi Tanszék (JGYTFK)
    PEDLE140 Pedagógiai pszichiátria
    Felelős tanszék: Neveléstudományi Tanszék (JGYTFK). Felelős oktató:Varga István Dr.
    Teljesítendő: min. 2 kredit
    PEDLE141 Pedagógiai pszichiátria JGYTFK Előadás Kötelező 4 óra / 2 kredit
    A tárgyelem nem ismételhető. Teljesítés módja: Kollokvium
    Kurzushirdető tanszék: Neveléstudományi Tanszék (JGYTFK)
    PEDLE150 Nevelésszociológia
    Felelős tanszék: Neveléstudományi Tanszék (JGYTFK)
    Teljesítendő: min. 2 kredit
    PEDLE151 Nevelésszociológia JGYTFK Előadás Kötelező 4 óra / 2 kredit
    A tárgyelem nem ismételhető. Teljesítés módja: Kollokvium
    Javasolt felvétele: a képzés 6. félévében. Kurzushirdető tanszék: Neveléstudományi Tanszék (JGYTFK)
    PEDLZV Záróvizsga
    Felelős tanszék: Neveléstudományi Tanszék (JGYTFK)
    Teljesítendő: min. 15 kredit
    PEDLSZD Szakdolgozat JGYTFK Diploma, szakdolgozat Kötelező 0 óra / 15 kredit
    A tárgyelem nem ismételhető. Teljesítés módja: Diploma, szakdolgozat
    Javasolt felvétele: a képzés 8. félévében. Kurzushirdető tanszék: Neveléstudományi Tanszék (JGYTFK)
    PEDLZV Záróvizsga JGYTFK Államvizsga (önálló vizsga) Kötelező 0 óra / 0 kredit
    A tárgyelem nem ismételhető. Teljesítés módja: Záró (állam) vizsga
    Javasolt felvétele: a képzés 8. félévében. Kurzushirdető tanszék: Neveléstudományi Tanszék (JGYTFK)
    PEZZV Záróvizsga
    Felelős tanszék: Neveléstudományi Tanszék (JGYTFK)
    Teljesítendő:
    PEZZV Záróvizsga JGYTFK Államvizsga (önálló vizsga) Kötelező 0 óra / 0 kredit
    A tárgyelem nem ismételhető. Teljesítés módja: Záró (állam) vizsga
    Javasolt felvétele: a képzés 8. félévében. Kurzushirdető tanszék: Neveléstudományi Tanszék (JGYTFK)

    PMMK Kiegészítő tárgyak modul

    PMMP Pedagógia-Pszichológia modul