| A010 Filozófia Felelős tanszék: Neveléstudományi Tanszék (BTK). Felelős oktató:Pukánszky Béla Dr. Teljesítendő:min. 5 kredit- Leírás - Annotation
- A kurzus propedeutikus jellegű: célja bevezetés filozófia tanulásába és kutatásába, illetve a szaktudományok, főként a humán tudományok általános elméleti alapjainak elsajátításába. Olyan speciális és általános ismeretanyag minimumát mutatja be, amely megkönnyíti a filozófia fő problémáinak áttekintését, sajátos eredményeinek megkülönböztetését a szellemi kultúra egyéb képződményeitől, illetve elősegíti a filozófiai és a más jellegű tudás közötti viszony jobb megértését. Átfogó szemléleti elveket ad egyfajta ismeretanyag elsajátításához, a képzés során szükséges kutatások (évfolyamdolgozat, szakdolgozat készítés) végzéséhez, a tudományos munka első lépéseinek megtételéhez. A propedeutika keretei között nyújtott nem specifikus ismeretanyag a filológia, specifikus ismeretkörök: a problematika, a metodológia és a metafilozófia.
Filológia. Bibliográfia, textológia, biográfia, lexikon, kézikönyv, monográfia, periodika stb. Problematika. A filozófia tárgya, problematikája és elméleti tartalma. A tárgy értelmezésének típusai. A megoldások sokfélesége és viszonylagossága. A filozófiai szemléletmód problematizáló és kritikai jellege. A filozófiai elmélet axiológiai vonatkozásai. Teljesség és rendszerszerűség. Világnézeti és világképbeli elemek. Átfogó jelleg és diszciplinarizáltság. Az alkalmazott filozófia. A filozófia humánus tartalma és dezantropomorfizáló törekvései. Metodológia. Metodika és metodológia. Internalista és externalista metodológiák. Zárt és nyitott módszerek. A módszer (metodus) összetettsége: alapelvek és gondolkodási eljárások. Két nagy módszertípus: dialektikus és metafizikus. Specifikus eljárások: absztrakció, redukció, extrapoláció stb. Fogalom- és elméletalkotás. Ontológiai és gnoszeológiai előfeltevések szerepe a módszer kialakulásában. A feltárás és a kifejtés módszere. A bizonyítás problémája a filozófiában és más elméleti területeken. A bizonyítás és a meggyőzés viszonya. Bizonyítás, érvelés, tanítás. Metafilozófia. A filozófia önreflexiója és külső jellemzése. A filozófia tárgyelmélete és metaelmélete. A filozófia metaelméleti lehetőségei. A filozófia önértelmezésének fontosabb állomásai (képviselőinek erre vonatkozó reprezentatív szövegei). A filozófia ideológiai és tudományos leírhatósága. A filozófia és a nyelv viszonyának problémái. A filozófia nyitottsága és egzaktsága, elméleti kapcsolatrendszere (vallás, szaktudományok, művészet stb.). A filozófia pluralitása. Elméleti filozófia és filozófiatörténet. A filozófia funkciói.
- Módszer - Methodology
- Arisztotelész: Metafizika.
D’Aquino, Tommaso: Kérdések a természetes teológia köréből (Summa Theologiae). In: Aquinói Szent Tamás: A létezőről és a lényegről. Bp., Helikon K., Kant, Immanuel: A tiszta ész kritikája. Bevezetés. Szeged, Iktus K., 1995. Hegel, Georg W. Fr.: A szellem fenomenológiája. Előszó. Bp., Akadémiai K., 1961. Husserl, Edmund: A filozófia mint szigorú tudomány. Bp., Kossuth K., 1993. Heidegger, Martin: Mi a metafizika? In: Heidegger: „Költőien lakozik az ember”. Válogatott írások. Bp.-Szeged, T-Twins-Pompeji K., 1994. Anzenbacher, Arno: Bevezetés a filozófiába. Bp., Herder K., 1993.
- Értékelés - Evaluation
- kollokvium
| A011 Bevezetés a filozófiába BTK Előadás Kötelező 1 óra / 2kredit A tárgyelem nem ismételhető. Teljesítés módja: Kollokvium Javasolt felvétele: a képzés 1. félévében. Különösen javasolt a(z) 1. félévtőla(z) 6. félévig Kurzushirdető tanszék: Neveléstudományi Tanszék (BTK) |
| A012 Etika BTK Előadás Kötelező 1 óra / 2kredit A tárgyelem nem ismételhető. Teljesítés módja: Kollokvium Javasolt felvétele: a képzés 2. félévében. Különösen javasolt a(z) 2. félévtőla(z) 6. félévig Kurzushirdető tanszék: Neveléstudományi Tanszék (BTK) |
| A013 Esztétika BTK Előadás Kötelező 1 óra / 1kredit A tárgyelem nem ismételhető. Teljesítés módja: Kollokvium Javasolt felvétele: a képzés 3. félévében. Különösen javasolt a(z) 2. félévtőla(z) 6. félévig Kurzushirdető tanszék: Neveléstudományi Tanszék (BTK) |
|
A020 Szociológia Felelős tanszék: Neveléstudományi Tanszék (BTK). Felelős oktató:Pukánszky Béla Dr. Teljesítendő:min. 4 kredit- Leírás - Annotation
- A tantárgy oktatásának általános célja, hogy a szociológia ismeretanyagának átadásával megteremtse a pedagógiai szakképzés szociológiai tudásalapját, megalapozza a Nevelésszociológia c. tárgy elsajátítását. Olyan szemléletmódot, fogalmi apparátust, ismereteket és módszereket kíván a hallgatóknak átadni, mely segítségével képesek lesznek a nevelés/iskola társadalmi beágyazottságának felismerésére és a magyar társadalom folyamatainak és jelenségeinek értelmezésére.
A kurzus alapozó jellegű, mely a szociológiai gondolkodás fejlődésébe, a jellegzetes szociológiai nézőpontok sajátosságaiba, a szociológia alapfogalmaiba, az empirikus szociológiai munka módszertanába és a társadalmi tagozódás problémakörébe kíván betekintést nyújtani.
Tematika 1. A szociológiai gondolkodás fejlődésének áttekintése (az elméleti megismerés) - a szociológiai szemléletmód lényege, sajátosságai - a szociológia irányzatai - a társadalomtudományokra ható főbb eszmeáramlatok (konzervativizmus, liberalizmus, szocializmus) 2. A szociológiai módszerek bemutatása (az empirikus megismerés) - a megismerés típusai - az empirikus megismerés sajátosságai - az empirikus kutatás vázlata - adatgyűjtési módszerek a szociológiában - adatfeldolgozás és adatelemzés 3. Társadalmi tagozódás, szegénység, mobilitás (elmélet és empíria) - a társadalmi tagozódás alapfogalmai - elméletek és módszerek a társadalmi csoporttagozódás kutatásában - a társadalomszerkezet alakulásának nemzetközi és hazai tendenciái - a szegénység (elméletek, hazai empirikus kutatások) - a mobilitás alapfogalmai és elméleti kérdései - a mobilitáskutatás módszertana - a társadalmi mobilitás alakulásának nemzetközi és hazai tendenciái 4. A társadalmi élet egyes jelenségei: oktatás, gazdaság, életmód, kultúra és szocializáció, vallás, deviáns magatartás.
- Módszer - Methodology
- Andorka Rudolf: Bevezetés a szociológiába. Osiris Kiadó, Bp., 1997.
Cseh-Szombati László – Ferge Zsuzsa (szerk.): A szociológiai felvétel módszerei. Közgazdasági és Jogi Könyvkiadó, Bp., 1968. Giddens, Anthony: Szociológia. Osirirs, Bp., 1995. Karácsony András: Bevezetés a tudásszociológiába. Osiris, Bp., 1995.
- Értékelés - Evaluation
- kollokvium
| A021 Szociológiai alapismeretek BTK Előadás Kötelező 1 óra / 2kredit A tárgyelem nem ismételhető. Teljesítés módja: Kollokvium Javasolt felvétele: a képzés 1. félévében. Különösen javasolt a(z) 1. félévtőla(z) 6. félévig Kurzushirdető tanszék: Neveléstudományi Tanszék (BTK) |
| A022 Pedagógiai szociológia BTK Előadás Kötelező 2 óra / 2kredit A tárgyelem nem ismételhető. Teljesítés módja: Kollokvium Javasolt felvétele: a képzés 2. félévében. Különösen javasolt a(z) 1. félévtőla(z) 6. félévig Kurzushirdető tanszék: Neveléstudományi Tanszék (BTK) |
|
A030 Szociálpszichológia Felelős tanszék: Neveléstudományi Tanszék (BTK). Felelős oktató:Vidákovich Tibor Dr. Teljesítendő:min. 4 kredit- Leírás - Annotation
- A témák feldolgozása elősegíti a tanárképzésben megjelenő elméleti ismeretek elmélyítését. A kötelező szakirodalom lehetővé teszi az egyes tematikus egységek részletesebb megismerését, az iskolai gyakorlattal való kapcsolat megteremtését.
Tematika: 1. A személypercepció elméletei. A társészlelés jellemzői és hibái. 2. Az oksági következtetések (attribúció) elméletei. Motiváció és attribúció, nevelés és attribúció. 3. A proszociális viselkedés és az agresszió. Az agresszió és szorongás kapcsolata. 4. Az attitűd fogalma, funkciói, mérésének lehetőségei. A tanári attitűd és viselkedés kapcsolata. 5. A saját magammal kapcsolatos attitűdök: önbecsülés, énkép, identitás. 6. A kommunikáció elmélete: a verbális és nem verbális kommunikáció funkciói, jellemzői. A meggyőző közlés: propaganda és tömegkommunikáció és annak hatása a gyerekekre. 7. A csoport kialakulása, jellemzői: szerepek, normák, struktúra, kohézió. 8. Munkában a csoport: szociális facilitáció, csoportdöntés, csoportgondolkodás, a feladat természete és a csoport 9. A csoport hatása az egyénre: vonatkoztatási csoport, konformitás, engedelmesség. A kortárscsoport, mint vonatkoztatási keret. 10. A vezetés pszichológiája, vezetési stílusok. A tanár, mint vezető. Informális vezetők az iskolai osztályban és a tantestületben. 11. A vonzalom és a kapcsolatok dinamikája. Az interperszonális konfliktusok természete. 12. A csoportközi viselkedés és az előítélet problémája. 13. Az értékek szerepe. Az értékkonfliktusok jellemzői.
- Módszer - Methodology
- Az iskola szociálpszichológiai jelenségvilága. Szerk: Mészáros Aranka., ELTE Eötvös Kiadó. 1998.
A csoportok percepciója. Szerk: Hunyady György és munkatársai. Akadémiai Kiadó. 1999. Konfliktuspedagógiai szöveggyűjtemény. Szerk: Szekszárdi Júlia. Veszprémi Egyetem. Allport, G.: Az előítélet. Gondolat, Budapest. 1998. A kötelező irodalmakat rendszeresen kiegészítjük a kurrens pedagógiai pszichológiai tárgyú tanulmányok, cikkek feldolgozásával. (Például az Alkalmazott Pszichológia, és a Magyar Pedagógia közelmúltban és aktuálisan megjelenő számai alapján.)
- Értékelés - Evaluation
- kollokvium
| A031 Szociálpszichológia BTK Előadás Kötelező 2 óra / 2kredit A tárgyelem nem ismételhető. Teljesítés módja: Kollokvium Javasolt felvétele: a képzés 4. félévében. Különösen javasolt a(z) 2. félévtőla(z) 6. félévig Kurzushirdető tanszék: Neveléstudományi Tanszék (BTK) |
| A032 Pedagógiai szociálpszichológia BTK Előadás Kötelező 2 óra / 2kredit A tárgyelem nem ismételhető. Teljesítés módja: Kollokvium Javasolt felvétele: a képzés 5. félévében. Különösen javasolt a(z) 2. félévtőla(z) 6. félévig Kurzushirdető tanszék: Neveléstudományi Tanszék (BTK) |
|
A040 Pszichológia Felelős tanszék: Neveléstudományi Tanszék (BTK). Felelős oktató:Vidákovich Tibor Dr. Teljesítendő:min. 11 kredit | A041 Személyiség- és fejlődéslélektan BTK Előadás Kötelező 2 óra / 2kredit A tárgyelem nem ismételhető. Teljesítés módja: Kollokvium Javasolt felvétele: a képzés 4. félévében. Különösen javasolt a(z) 2. félévtőla(z) 6. félévig Kurzushirdető tanszék: Neveléstudományi Tanszék (BTK) |
| A042 Fejlődéslélektan gyakorlat BTK Szeminárium Kötelező 1 óra / 2kredit A tárgyelem nem ismételhető. Teljesítés módja: Gyakorlati jegy (ötfokozatú) Javasolt felvétele: a képzés 4. félévében. Különösen javasolt a(z) 2. félévtőla(z) 6. félévig Kurzushirdető tanszék: Neveléstudományi Tanszék (BTK) |
| A043 Nevelés- és iskolapszichológia BTK Előadás Kötelező 2 óra / 2kredit A tárgyelem nem ismételhető. Teljesítés módja: Kollokvium Javasolt felvétele: a képzés 5. félévében. Különösen javasolt a(z) 2. félévtőla(z) 6. félévig Kurzushirdető tanszék: Neveléstudományi Tanszék (BTK) |
| A045 Oktatáslélektan BTK Előadás Kötelező 2 óra / 2kredit A tárgyelem nem ismételhető. Teljesítés módja: Kollokvium Javasolt felvétele: a képzés 4. félévében. Különösen javasolt a(z) 2. félévtőla(z) 6. félévig Kurzushirdető tanszék: Neveléstudományi Tanszék (BTK) |
| A046 Pszichológia szigorlat BTK Szigorlat (önálló vizsga) Kötelező 0 óra / 3kredit A tárgyelem nem ismételhető. Teljesítés módja: Szigorlat Javasolt felvétele: a képzés 6. félévében. Különösen javasolt a(z) 3. félévtőla(z) 8. félévig Kurzushirdető tanszék: Neveléstudományi Tanszék (BTK) |
|
A050 Iskola-egészségtan Felelős tanszék: Neveléstudományi Tanszék (BTK). Felelős oktató:Pukánszky Béla Dr. Teljesítendő:min. 3 kredit- Leírás - Annotation
- A kurzus célja, hogy a hallgatók felelevenítsék és rendszerezzék az emberi test felépítésével, működésével kapcsolatos ismereteiket. Megismerkedjenek a napjainkban leggyakoribb betegségek biológiai hátterével, kialakulásuk okaival és megelőzésük lehetőségeivel. Megismerjék a testi és lelki egészség megóvásának módjait és a családi, iskolai nevelés ilyen irányú feladatait.
Tamatika Az emberi szervezet felépítése és működése (a sejt; a szövetek; patológiai alapok; mikrobiológiai alapok; szervrendszerek; a tanulás, gondolkodás és emlékezés biológiai folyamatai). A fontosabb krónikus betegségek jellemzői, prevenció és rehabilitáció, egészségtani alapok (higiénia; testi és lelki egészség megóvása; a helyes életmód; a szenvedélybetegségek, a stresszhatások, a szorongás és a depresszió kivédése; szűrővizsgálatok; védőoltások; a családi és az iskolai nevelés szerepe, felvilágosítás).
- Módszer - Methodology
- Nagy István: Az ember biológiája és egészségtana. Egységes jegyzet. Tankönyvkiadó, Budapest, 1996.
Szentágothai János: Funkcionális anatómia. Medicina, Budapest, 1975. Ganong, W. F.: Az orvosi élettan alapjai. Medicina, Budapest, 1995. Iskolai mentálhigiéne. (szerk.) Bóta Margit, Debrecen, 1994.
- Értékelés - Evaluation
- kollokvium
| A052 Biológiai, fiziológiai és mentálhigiénés alapismeretek BTK Szeminárium Kötelező 1 óra / 1kredit A tárgyelem nem ismételhető. Teljesítés módja: Gyakorlati jegy (ötfokozatú) Javasolt felvétele: a képzés 1. félévében. Különösen javasolt a(z) 1. félévtőla(z) 6. félévig Kurzushirdető tanszék: Neveléstudományi Tanszék (BTK) |
| A051 Biológiai, fiziológiai és mentálhigiénés alapismeretek BTK Előadás Kötelező 1 óra / 2kredit A tárgyelem nem ismételhető. Teljesítés módja: Kollokvium Javasolt felvétele: a képzés 1. félévében. Különösen javasolt a(z) 1. félévtőla(z) 6. félévig Kurzushirdető tanszék: Neveléstudományi Tanszék (BTK) |
|
A060 Matematika és statisztika Felelős tanszék: Neveléstudományi Tanszék (BTK). Felelős oktató:Vidákovich Tibor Dr. Teljesítendő:min. 6 kredit- Leírás - Annotation
- A gyakorlat célja, hogy a matematika tantárgy elméleti ismeretanyagát kiegészítve bemutassuk a gyakorlatban előforduló statisztikai jellemzők meghatározásának, értelmezésének menetét. A tematika összeállításának fontos alapelve volt, hogy - mivel a számítógép jórészt mentesít a statisztikai számolások nehézségei alól, csak olyan jellegű és mélységű anyag szerepeljen benne, amely nélkülözhetetlen a számítógépes statisztikai elemzések szakszerű végrehajtásához.
Tematika Leíró statisztika A változók eloszlásának meghatározása, az eloszlás ábrázolása (abszolút és kumulatív gyakoriságok, kvartilisek, decilisek); a mintaközép jellemzésére használt mutatók meghatározása (átlag, medián, módusz); a szóródás mérőszámai (terjedelem, átlagos eltérés, interkvartilis félterjedelem, szórás, variancia); két változó összefüggésének jellemzése korrelációs együttható segítségével, a parciális korrelációs együttható Statisztikai hipotézisek vizsgálata Statisztikai táblázatok kezelése (t-eloszlás, F-eloszlás, c2-eloszlás); középértékekre és szórásra vonatkozó próbák (t-próbák, F-próba, Welch-próba, varianciaanalízis; rangsorolt adatok elemzésére alkalmas próbák (Wilcoxon-, Mann-Whitney-, Kruskall-Wallis-, Jonckheere-Terpstra-próba); korrelációs együtthatók szignifikancia-vizsgálata (Pearson-, Spearman-, Kendall- korrelációk). Az adatstruktúra elemzésének néhány módszere Klaszteranalízis (legközelebbi és legtávolabbi szomszéd módszere euklideszi távolságmérés alkalmazásával), regresszióanalízis egy függő és egy független változó bevonásával.
- Módszer - Methodology
- Csapó Benő - Vidákovich Tibor: Matematika pedagógia szakosok számára. Kézirat, Sze¬ged, 1999.
Falus Iván - Ollé János: Statisztikai módszerek pedagógusok számára. OKKER Kiadó, Bu¬dapest, 1999. Tankönyvkiadó, Bu¬da¬pest, 1986. Vargha András: Pszichológiai statisztikai gyakorlat I-II. Egy¬sé¬ges jegyzet. Tan¬könyv¬kia¬dó, Budapest, 1994.
- Értékelés - Evaluation
- gyakorlati jegy
| A061 Matematika BTK Előadás Kötelező 1 óra / 2kredit A tárgyelem nem ismételhető. Teljesítés módja: Kollokvium Javasolt felvétele: a képzés 1. félévében. Különösen javasolt a(z) 1. félévtőla(z) 6. félévig Kurzushirdető tanszék: Neveléstudományi Tanszék (BTK) |
| A063 Statisztika BTK Előadás Kötelező 1 óra / 2kredit A tárgyelem nem ismételhető. Teljesítés módja: Kollokvium Javasolt felvétele: a képzés 2. félévében. Különösen javasolt a(z) 2. félévtőla(z) 6. félévig Kurzushirdető tanszék: Neveléstudományi Tanszék (BTK) |
| A062 Matematika gyakorlat BTK Szeminárium Kötelező 1 óra / 1kredit A tárgyelem nem ismételhető. Teljesítés módja: Gyakorlati jegy (ötfokozatú) Javasolt felvétele: a képzés 1. félévében. Különösen javasolt a(z) 1. félévtőla(z) 6. félévig Kurzushirdető tanszék: Neveléstudományi Tanszék (BTK) |
| A064 Statisztika gyakorlat BTK Szeminárium Kötelező 1 óra / 1kredit A tárgyelem nem ismételhető. Teljesítés módja: Gyakorlati jegy (ötfokozatú) Javasolt felvétele: a képzés 2. félévében. Különösen javasolt a(z) 2. félévtőla(z) 8. félévig Kurzushirdető tanszék: Neveléstudományi Tanszék (BTK) |
|
A070 Kommunikáció és informatika Felelős tanszék: Neveléstudományi Tanszék (BTK). Felelős oktató:Vidákovich Tibor Dr. Teljesítendő:min. 6 kredit- Leírás - Annotation
- A számítógép felépítése és működési elve. Hardver alapismeretek: processzor, memória, billentyűzet, monitor, mágneslemez. Szoftver alapismeretek: file, könyvtárstruktúra, operációs rendszerek, felhasználói programok, parancsvezérlés, menüvezérlés.
Adatok gépi tárolása és kezelése. A DOS operációs rendszer jellemzői és alapvető parancsai. A Norton Commander funkciói, kezelése. Tömörített adattárolás, a fontosabb tömörítő programok kezelése. Víruskeresés és irtás. WINDOWS alapismeretek - az interaktív felhasználói felület kezelése (Windows 98). A WINWORD szövegszerkesztők kezelése. Fileműveletek, szövegműveletek, blokkműveletek. Formázás (karakterformázás, bekezdésformázás, szekcióformázás, dokumentumformázás). Keretezés, felsorolások és számozások. Fejléc, lábléc, oldalszámozás; lábjegyzet készítés. Szövegrészek keresése, cseréje; ablakok kezelése; rövidítésszótár. Szövegellenőrzés (automatikus javítás, nyelvi segédprogramok ). A WORD 97 (8.0) eltérései a Word 6.0-tól. Stílusok és sablonok. Objektumok beillesztése. Táblázatkezelés számítógéppel, az EXCEL táblázatkezelő rendszer. Multimédia nyújtotta lehetőségek az oktatásban. Az Internet főbb szolgáltatásai. Elektronikus levelezés.
- Módszer - Methodology
- Benkő L., Kovácsné Cohner J.: Mindenkinek! a PC-ről - DOS, WINDOWS, Hálózat, ComputerBooks, 1997.
Nógrádi L.: PC-iskola. Tamás P., Horváth S., Kiss Z.: Windows 3.1 felhasználóknak , 1994. Gerő J., Reich G.: Word for Windows 6.0 magyar, angol kezdőknek, haladóknak, 1994. Brynly Clarke: Így működik a Microsoft Excel for Windows táblázatkezelő /5.0/, Merlin Könyvek , Park Könyvkiadó, Budapest, 1995. Gyarmati István, stb.: Windows 95 felhasználóknak + Microsoft PLUS, Magyar nyelvű változat, ComputerBooks, Budapest, 1997. Pétery Kristóf: WORD 97 A magyar nyelvű programváltozathoz, LSI Oktatóközpont, Budapest, 1998. Kovácsné Cohner J., Ozsváth M., G. Nagy J.: Office 97, ComputerBooks, Budapest, 1997. Pécsi Z. : Windows 98 Teljes magyar verzió, ComputerBooks, Budapest, 1998. Simon Collin: Így működik a számítógépes Multimédia, Merlin könyvek, Park Könyvkiadó, Budapest, 1995. Kovács T., Dr. Kovácsné Cohner J., Ozsváth M., G. Nagy J.: Mit kell tudni? a PC-ről az OKJ és ECDL vizsgákhoz, ComputerBooks, Budapest, 1998. Közoktatás irányítás, fejlesztés és a gyakorlat. Szakmai továbbképző konferencia sorozat, Szeged 1999.
- Értékelés - Evaluation
- kollokvium
| A071 A kommunikáció és az informatika alapjai BTK Szeminárium Kötelező 2 óra / 2kredit A tárgyelem nem ismételhető. Teljesítés módja: Gyakorlati jegy (ötfokozatú) Javasolt felvétele: a képzés 1. félévében. Különösen javasolt a(z) 1. félévtőla(z) 6. félévig Kurzushirdető tanszék: Neveléstudományi Tanszék (BTK) |
| A072 Szamítógép-használat BTK Szeminárium Kötelező 2 óra / 2kredit A tárgyelem nem ismételhető. Teljesítés módja: Gyakorlati jegy (ötfokozatú) Javasolt felvétele: a képzés 2. félévében. Különösen javasolt a(z) 2. félévtőla(z) 6. félévig Kurzushirdető tanszék: Neveléstudományi Tanszék (BTK) |
| A073 Számítógépes adatelemzés BTK Szeminárium Kötelező 2 óra / 2kredit A tárgyelem nem ismételhető. Teljesítés módja: Gyakorlati jegy (ötfokozatú) Javasolt felvétele: a képzés 5. félévében. Különösen javasolt a(z) 3. félévtőla(z) 8. félévig Kurzushirdető tanszék: Neveléstudományi Tanszék (BTK) |
|
|